Cəmiyyətimizdə
bəzən eşidirik ki, qadınların hüquqları pozulur. Qadınlar kişilərlə eyni hüquqlara
sahib ola bilmirlər. Qadınların hüquqlarını müdafiə etmək mümkün olmur. Ancaq
bu sözlər şablon kimi səslənən sözlər deyil. Həqiqətən də cəmiyyətdə qadınlara
qarşı çox hallarda haqsızlıq olur. Düzdür, bəzən qadınlar həddən artıq çox hüquqlara
sahib olmaq istəyirlər. Ancaq istər dünyəvi hüquqda, istərsə də islam dini
hüququnda qadınların özlərinə məxsus olan normativ hüquqları vardır və onları
hər birimiz qorumağa borcluyuq. İslam dininə görə qadınlar kişilərlə eyni
hüquqa malikdirlər.
Çox hallarda müsəlman kişilərdə belə fikir formalaşır ki,
kişilər mütləq mənada qadınlardan üstündürlər. Ancaq heç də belə deyildir. Nə Quranda,
nə də hədislərdə kişilərin qadınlardan üstün olduğu bildirilmir. Allah təala
buyurur ki, “...Allah onun nə doğduğunu və oğlanın qiz kimi olmadığını yaxşı
bilirdi” (Ali-İmran (İmran ailəsi) surəsi, 36). Bu ayədən çoxları elə başa
düşür ki, kişilər qadından mütləq mənada üstündürlər. Ancaq bu ayəni düzgün
başa düşmək lazımdır. Allah təala buyurur ki, “Kişilər qadınlar üzərində
ixtiyar sahibidirlər (onların hamisidirlər). Bu, Allahın onlardan birini
digərinə üstün etməsi və (kişilərin) öz mallarından (qadınlar üçün) sərf
etməsinə görədir. Əməlisaleh qadınlar (ərlərinə) itaət edib Allahın himayəsi
sayəsində gizli şeyləri (ərlərinin sirlərini, mal-dövlətini, namus və şərəfini)
qoruyub saxlayırlar. (Ey kişilər!) Özbaşınalıq etmələrindən qorxduğunuz
qadınlara nəsihət edin, (yola gəlməzsə) onlardan yatağınızı ayırın və döyün!
Sizə itaət etdikdə isə daha onlara (əziyyət vermək üçün) başqa yol axtarmayın.
Əlbəttə, Allah ucadır, böyükdür!” (ən-Nisa (Qadınlar) surəsi, 34). Bu ayə o demək
deyil ki, kişilər qadınlardan mütləq mənada üstündürlər. Burada söhbət
kişilərin qadınlara nisbətən hüquqlarının daha çox olmasını bildirir. Qadınlar
kişilərin bir hissəsidir. Üstünlük nisbidir. İdarə etmə hüququ kişilərə
verilmişdir. Bəzi məsələlərdə qadınlar kişilərdən üstün ola bilər. Qadının
şəfqət dolu qəlbi olması, övladlarını məhəbbətlə sevməsi, bəsləməsi, kişilərdən
fərqli olaraq evdə təmizlik işləri aparması, yemək bişirməsi, ərinin qulluğunda
durması, ona kömək etməsi, evin bütün işlərini idarə etməsi, ərinin sirrini
qoruyub saxlaması və s. kimi üstünlüklər qadınlara aiddir. Bütün bunları kişi
tək başına edə bilməz. Qadının hamilə qalması onun elə kişidən üstün olmasını
göstərən xüsusiyyətdir. Kişilər bu əziyyətin nə olduğunu dərk edə bilməzlər.
Qadın bu cür böyük, əhəmiyyətli, önəmli vəzifələrə sahib olmaqla kişilərdən
üstündürlər.
Allah təala
qadın-kişi fərq qoymadan hər ikisinin eyni olmasını bizə bildirib. İstər qadınlardan,
istərsə də kişilərdən hansının üstün
olmasını bizə xəbər verib. Allah təala buyurur: “Ey insanlar! Biz sizi
bir kişi və bir qadından (Adəm və Həvvadan) yaratdıq. Sonra bir-birinizi
tanıyasınız (kimliyinizi biləsiniz) deyə, sizi xalqlara və qəbilələrə ayırdıq.
Allah yanında ən hörmətli olanınız Allahdan ən çox qorxanınızdır (pis
əməllərdən ən çox çəkinəninizdir). Həqiqətən, Allah (hər şeyi) biləndir, (hər
şeydən) xəbərdardır” (əl-Hucurat (Otaqlar) surəsi, 13). Bu ayə bizə onu
göstərir ki, qadın kişi ilə insan kimi bərabərdir. Eyni hüquqlara sahibdir. Hər
ikisinin yaradılışı eyni nəfsdəndir. Allah təala buyurur ki, “Ey insanlar! Sizi
tək bir şəxsdən (Adəmdən) xəlq edən, ondan zövcəsini (Həvvanı) yaradan və
onlardan da bir çox kişi və qadınlar törədən Rəbbinizdən qorxun!” (ən-Nisa
(Qadınlar) surəsi, 1). Kökləri birdir və eyni maddədən yaradılıblar.
Qadın da
pislik edəndə günah, yaxşılıq edəndə savab qazanır. Dua edərsə Allah ona cavab
verər. Qadın Cənnətə və ya Cəhənnəmə getməkdə kişidən fərqlənmir. Hər ikisi
eyni ibadətləri həyata keçirirlər. İdarə və təşkilatda işləyəndə qadın da kişilərlə
bərabər eyni hüquqa sahib olub eyni maaşı alırlar. Qadın da kişi kimi ticarətlə
məşğul ola bilər, işləyib ruzisini qazana bilər. İnsanlar arasında olan hörmətə
görə qadınlar bəzi kişilərdən üstündür. Bir gün bir səhabə Allah Rəsuluna
buyurur ki, insanlar içərisində ən çox kimə hörmət göstərməliyəm? Allah Rəsulu
ona anasına hörmət göstərməyi tövsiyyə edir. Səhabə bu sualı üç dəfə verir,
Allah Rəsulu iki dəfə anasına hörmət göstərməli olduğunu, üçüncüdə isə ataya
hörmət göstərməli olduğunu səhabəyə öyərdir. Səhabə bu xəbəri bizlərə çatdırıb
ki, anaya, qadına hörməti daha çox göstərək. Bu hədisi Buxari və Müslim rəvayət
ediblər. Hər ikisi bütün islam aləmində etibarlı və səhih hədisləri toplayan
alimlərdir. Yaradılışda, savab və günah qazanmaqda, ibadət və dua etməkdə,
günah və cəzada, savab və mükafatda, hörmət və ehtiramda, bir sözlə insan
olmaqda qadın və kişi arasında heç bir fərq və üstünlük yoxdur.
Allah təala
Qurani Kərimdə buyurur ki: “Ey iman gətirənlər! Qadınlara zorla varis çıxmaq
sizə halal deyildir! (Qadınlar) açıq-aşkar pis bir iş görməyincə, özlərinə verdiyiniz
şeylərin (mehrin) bir hissəsini geri qaytarmaq məqsədilə onlara əziyyət
verməyin. Onlarla gözəl (Allahın buyurduğu kimi) rəftar edin. Əgər onlara
nifrət etsəniz (dözün). Ola bilsin ki, sizdə nifrət doğuran hər hansı bir şeydə
Allah (sizdən ötrü) çoxlu xeyir nəzərdə tutmuş olsun. Əgər
bir arvadın yerinə başqa bir arvad almaq itəsəniz, onlardan birinə (birinciyə)
çoxlu mal vermiş olsanız da, ondan heç bir şey geri almayın! Məgər bu malı
böhtan atmaq və aşkar bir günah iş görməklə gerimi alacaqsınız?!
Siz onu necə geri ala bilərsiniz ki, (vaxtilə) bir-birinizlə yaxınlıq
etmişdiniz və onlar (qadınlarınız) sizdən möhkəm əhd-peyman almışdılar. Atalarınızın evlənmiş olduğu qadınlarla evlənməyin! Yalnız keçmişdə
(Cahiliyyət dövründə) olan bu cür işlər müstəsnadır. Əlbəttə, bu çox çirkin,
iyrənc işdir və (Allahın qəzəbinə səbəb olan) pis bir yoldur!” (ən-Nisa
(Qadınlar) surəsi, 19-22).
Bu ayələrdə
uca Allah iman edənlərə qadınlara qarşı hörmət göstərməyi əmr edir.
Cəmiyyətimizdə insanlar Allaha iman ediblər. İman etdikləri üçün də bu ayələri
nəzərə alıb hər kəs öz şəxsində, öz çevrəsində olan qadınlara nəzakətlə,
mülayim, hüquqlarını nəzərə alaraq yanaşmalıdırlar. Bu ayələrdə Allah təala
qadınlarla bağlı bəzi məsələləri, hüquqları bizə bildirir. Bunlardan biri də və
əsası da qadınlara zorla, məcburən miras çıxmaq məsələsidir. Yəni heç bir kişi
qadının, onun valideynlərinin, ailəsinin icazəsi, razılığı olmadan ona varis
çıxa bilməz. Onun hüqlarını əlindən alıb heç bir kişi onu özünə zorla həyat
yoldaşı seçə bilməz. Qarşılıqlı razılıq, qohumların, qızın valideynlərinin
icazəsi və məsləhəti, qızın öz razılığı əsas rol oynamalıdır. Əgər bir kişi
dünyasını dəyişərsə onun varisi öz həyat yoldaşı olur. Onların övladı varsa
övladlara da pay düşür. Bu məsələ başqa ayələrdə bildirilmişdir. Xülasə olaraq,
qadınla kişi qarşılıqlı hörmət əsasında, birinin digərinə qarşı haqsılığı
olmaması şəraitində yaşamaları çox vacibdir.
Əkrəm Həsənov
(ilahiyyatçı).
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder